[talk-cz] Bezhlavé řešení "problémů" - editace fixme a křížení cest v editoru iD

VladaC vlada-c na seznam.cz
Středa Květen 12 15:59:04 UTC 2021

Ahoj,

psal jsem si teď s uživatelem AF HAF KARTOGRAF. Vypadá to, že se primárně
věnuje bunkrům "řopíkům" a korekcím landuse=*.  Zároveň ale taky řeší
"problémy", které mu zřejmě hlásí editor iD. Typicky jde o křížení highway s
vodní cestou, kde dává náhodně bridge nebo culvert, aniž by ověřil, co tam
ve skutečnosti je (v jednom případě vím např. o tom, že tam v reálu je brod)
a jestli tam nějaký tok aspoň příležitostně existuje.

Pak taky "řešil" tagy fixme=* tím, že je buď smazal (včetně pahýlu cesty),
nebo naopak od stolu dokreslil cestu, která v reálu neexistuje (což v
korespondenci odůvodnil tím, že by tam "mohla být", příp., že ji tam mají
mapy.cz). Rozkaz zřejmě zněl jasně, žádné fixme = žádný problém, dokonalá
mapa.

O fixme jsem mu už psal, jestli to bude mít dlouhodobý efekt zatím nevím.
Snažil jsem se být zdvořilý a přátelský. Něco se pak snažil opravit (a
udělal to ještě horší, ale to spravím).

Nezmiňoval jsem se mu o těch kříženích, nevím jestli k tomu existuje nějaké
psané doporučení na wiki nebo diskuse tady v konferenci, na kterou by se
dalo odkázat. Problém je, že editor iD vytváří dojem, že je to urgentní
problém, který je nutné vyřešit, i když člověk edituje něco úplně jiného.
Sám jsem zelenáč a těžko můžu autoritativně poučovat někoho, kdo mapuje déle
než já. Sám jsem ze začátku používal iD a pamatuju si, že jsem podlehl
pokušení nějaká ta křížení opravit.

Mohl by se na ty jeho editace někdo kouknout a třeba ho nějak jemně
upozornit? Já už ho nechci týrat, nerad bych, aby měl dojem, že jsem si na
něj zasednul.

Koneckonců, u každé sady má zaškrtnuto "Rád bych, kdyby se na mé změny někdo
podíval" - hádám, že se tahle volba nijak systematicky nesleduje.

Link zde: https://www.openstreetmap.org/user/AF%20HAF%20KARTOGRAF/history

Díky, Vláďa