[talk-cz] Značkař KČT podruhé

Tom Ka tomas.kasparek na gmail.com
Pondělí Květen 31 17:36:31 UTC 2021

ne 30. 5. 2021 v 22:30 odesílatel David Zirhut <david na spiritualy.cz> napsal:
> Jak tak průběžně mapuji své okolí, narazil jsem na řadu otázek a
> nejasností ohledně toho, co a jak do OSM zanášet.
> V případě, že odpověď na nějaký bod lze vyřešit jen nějakým vhodným
> odkazem na dokumentaci tím lépe (netřeba vypisovat to co už je popsáno
> jinde).
Urcite by se mohla hodit dokumentace Fody:
https://openstreetmap.cz/git/tom.k/Fody/wiki/
specialne pridavani fotek:
https://openstreetmap.cz/git/tom.k/Fody/wiki/AddingPhotos
a tagovani fody/osm:
https://openstreetmap.cz/git/tom.k/Fody/wiki/PhotosExamples

> 1) Není mi jasná funkcionalita přidávání fotografií rozcestníků.
> Postupuji takto:
>   - zobrazím mapu https://openstreetmap.cz/ s vrstvami kKZGB
>   - kliknu na rozcestník, jehož fotografii chci přidat
>   - kliknu na tlačítko "Vložit fotografii"
tohle udela to stejne jako tlacitko vlozit fotku vpravo nahore, jen to
predvyplni typ fotky (rozcestnik/infotabule apod.) a REF.

>   - chce to po mně pozici (lat/lon) ... zde mi to přijde celé logicky
> špatně, nevím jak správně postupovat.
Pozice by se mela nacist z fotky z EXIF, to je idealni situace

>       a) pokud pozici zadám, tak místo toho, aby se fotografie přidala
> ke stávajícímu rozcestníku, založí se nový... to určitě nebyl záměr,
> chci pouze přidat fotografii ke stávajícímu již evidovanému
Parovani rozcestniku je netrivialni a deje se jednou za cas (1x za hodinu)

>       b) pokud se pokusím nějak nastavit pozici již evidovaného místa
> (např. kliknutím na ten rozcestník), editační formulář pro nahrání
> fotografie zmizí
kliknout se musi na mapu, kliknutim na rozcestnik se zrusi zadavani
fotky a prepne se na info o rozcestniku.

> (pozn. práce s touto mapou není asi moc dobře optimalizovaná pro
> Firefox, je to strašně pomalé ...musím používat Chorme ačkoli jej nemám
> rád. Pozoruje to i někdo jiný? Lze s tím případně něco udělat?)
Na Firefoxu primarne provozuji a problem tam nemam (kdyz pominu male
priblizeni, kde se pracuje se stovkami bodu - at jiz fotek nebo
chybejicich OSM bodu). Co presne je pomale a v jake situaci?

> 2) Rozlišují se nějak trasy, které jsou pod správou KČT od tras, o které
> se stará někdo jiný (nějaký spolek, místní nadšenec apod)? Co se tak
> dívám, tak renderovací enginy to zpravidla moc nerozlišují.
v OSM tag operator, jak uz psal Mirek. Renderery to ale realne co vim
neresi, nemaji pro to asi zadny velky duvod. Pokud by chtel ale nekdo
trasy oddelit a nebo vykreslovat jen KCT, tak to bez problemu lze.

> 3) Jakým způsobem se má správně pracovat s tagem network? Jako běžný
> řadový značkař se setkávám pouze s dokumenty typu "Značkařský příkaz",
viz. Mirkuv popis. Je dobre si uvedomit, ze tohle rozdeleni nevzniklo
u nas, nevychazi tedy z zadneho existujiciho systemu u KCT apod.

> Je vhodné (od stolu) dělat opravy tohoto typu?
Spise ne, rozhodne ne bez diskuze s dalsimi lidmi nejlepe zde.

Snad jsem doplnil, co chybelo.

Zatim tom.k