[talk-cz] Značkař KČT podruhé

gorn osm na kub.cz
Pondělí Květen 31 18:29:06 UTC 2021

Ahoj,

Leccos uz zodpovedeli kolegove, tak jen doplnim

> 2) Rozlišují se nějak trasy, které jsou pod správou KČT od tras, o
> které se stará někdo jiný (nějaký spolek, místní nadšenec apod)? Co se
> tak dívám, tak renderovací enginy to zpravidla moc nerozlišují.

ano, tag operator=<kdo spravuje>

> [...]
>     - Žlutá trasa Živohošť - Hřiměždice (ref 6092) tak u této trasy je
> část vedená jako lwn a část jako rwn
> Někde jsou lwn trasy vedené jako běžné pěší turistické trasy (třejmě
> většina) v jiných případech jako třeba naučné stezky. Přiznám se, že
> mne to dost mate a uvítal bych ideálně asi nějaký odkaz, kde by bylo
> popsáno, jak je to správně.
> Osobně mám dojem, že by to mělo být tak, že standardní pěší trasy KČT
> značené bílá/barva/bílá vodorovně by měly být rwn a lokální typu
> vyhlídková trasa/naučná stezka apod by měly být lwn. Lze tuto domněnku

V tomhle je dost nejednotný přístup, celkově ten systém nevznikal v ČR,
takže pro nás moc význam nemá. Já mapuju víceméně takto:

lwn naučky, místní trasy a "spojky" (typicky žlutá s 2-3 rozc)
rwn všechno ostatní
nwn páteřní červené trasy (001 a spol které mají na sobě více významných
TIMů)
iwn mezinárodní dálkové

> Je vhodné (od stolu) dělat opravy tohoto typu?

Podle mého názoru ano, systém u nás je dost stabilizovaný aby se to
dalo.