[Talk-dk] Domænet openstreetmap.dk - og hvilken mailigliste bruger vi?

Johnny Rose Carlsen osm at wenix.dk
Lør Okt 25 11:35:39 BST 2008

Esben Damgaard <ebbedc at gmail.com> wrote:

> Openstreetmap.dk:
> Vi kunne evt. lave en dansk blog hvor flere brugere kunne skrive på,
> eller en planet der samler flere blogs. Jeg har selv gerne ville lave
> en fælles dansk OSM blog: http://osm.hvemder.dk/ Har dog aldrig fået
> noget på. Regner dog med jeg på et tidspunkt kommer i gang med at lave
> video-tutorials til JOSM på dansk.
> Måske vi skulle oprette en blog på openstreetmap.dk, og komme i gang
> med tips og gode historier.

Hvis der er et behov for hosting, så har jeg et par servere i et
hostingcenter som godt kan benyttes til det. Jeg hoster også gerne
vores eget map i en "dansk udgave", hvis der er nogen der synes det
kunne være rart med den slags.

Jeg har ikke specielt mange meninger omkring dette, men jeg stiller
gerne en virtuel Linux server til rådighed hvis nogen har et behov.

> Flere mailinglister:
> Ved ikke hvem der har oprettet den danske på openstreetmap.org, men vi
> skal i hvert fald ikke have 2 danske. Vi skal dog så beslutte hvilken
> vi skal bruge, og hvilken vi skal nedlægge.
> Umiddelbart synes jeg det ville være bedst med openstreetmap.org
> mailingliste, men synes dog det er godt med et webinterface, som
> Googles. Det gør det nemmere for folk at komme i gang med. Det er lidt
> nørdet når det kun forgår via mail. Ergo: Jeg ved det ikke..

Jeg har oprettet mailinglisten på openstreetmap.org. Jeg mener at
den blev oprettet da jeg på daværende tidspunkt ikke kunne se der
allerede eksisterede en dansk liste.

Jeg hælder mest mod openstreetmap.org listen, da det giver en hvis
ensformighed i forhold til resten af OSM mailinglisterne. Hvis vi
savner en måde at læse det på via web, kan vi evt. gøre det via
gmane.org, men jeg har ikke helt sat mig ind i det.

http://dir.gmane.org/search.php?match=openstreetmap
http://www.mail-archive.com/talk-gb@openstreetmap.org/

Jeg foreslår ikke openstreetmap.org listen fordi jeg selv har oprettet
den, og jeg overgiver også gerne styringen af listen til nogle mere
kvalificerede medlemmer.

Hvis der er stemning for at det er osm-dk listen der skal forblive, så
skal jeg nok sørge for at talk-dk listen lukkes, og at de nuværende
medlemmer for en chance for at flytte med over.

Mvh
 - Johnny Carlsen