[Talk-dk] Cykelstier - København

Morten Siebuhr sbhr at sbhr.dk
Man Nov 16 15:47:05 GMT 2009

On Mon, 2009-11-16 at 12:29 +0100, Søren Schmidt Kriegbaum wrote:
> Super godt at vi får styr på sådanne detaljer som hvordan cykelstier
> oprettes.
> Jeg vil blot opfordre til at wiki'en også bliver opdateret efter denne
> debat så alle nye også kan læse sig til retningslinjerne.

Lyder bestemt som en god ide!

I tråd med dette, vil det måske også være en idé vi kigger OSM's
bug--liste igennem for bugs omkring hvordan cykelstier tagges [1], da
der ser ud til at være temmelig store nationale forskelle. Uden jeg har
en URL ved hånden, mindes jeg også at ha' set et forslag om at
cycleway=lane helt skulle ud af OSM (i stedet for faktisk at blive
renderet...)

Bl.a. bliver cycleway:left=(lane|track) og ditto cycleway:right= ikke
renderet, da Mapnik ikke kan tegne asymetriske veje endnu.

[1] http://trac.openstreetmap.org/search?q=cycleway&noquickjump=1&ticket=on

--
Morten Siebuhr
<sbhr at sbhr.dk>