[Talk-dk] Cykelstier - København

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Man Nov 16 20:32:48 GMT 2009

On 16/11/2009, at 20.50, Rasmus Vendelboe wrote:

> Hej Morten Kjeldgaard,
>
> Mener du så vi bør dobbelttagge eller misforstår jeg?

Hvis du med "dobbelttagge" mener, at vi skal sætte "cycleway=track" på
vejen, selv når der er highway=cycleway på begge sider af den, så nej.
Det vil efter min mening ikke være korrekt at antyde at der er to
cykelstier, en i forbindelse med vejen og en ved siden af.

Pointen i mine tidligere mails er at vi skal finde ud af hvorledes vi
vil tagge cykelstier i DK og så gøre det, uanset at render-
programmerne ikke forstår det lige for tiden. Dette inkluderer at
benytte tags som f.ex. cycleway:right=track.

Men jeg synes det er værd at kigge på hvad de gør i Holland  (som
Freek skrev om), da jeg mener at den hollandske cykelstiinfrastruktur
minder om den danske. (Blot er de hollandske cykelstier (igen iflg.
Freek) mere trafiksikre for cyklister, da trafikken selv i vejkryds er
adskilt fra bilerne. Det kan man godt misunde dem!)

Mvh,
Morten (mok0)