[Talk-dk] Cykelstier - København

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Man Nov 16 17:17:01 GMT 2009

On 16/11/2009, at 17.59, Claus Hindsgaul wrote:

> Det var ikke lige det, jeg havde ventet at finde. Man kunne nemt
> læse det som at den kanoniske engelske wiki direkte anbefaler at
> lave skygge-cykelstier som standard! Bør nogen gå et niveau højere
> op i systemet, hvis der skal være konsensus om cycleway=....?

Den engelske definition har osse forvirret mig. I mine øjne er det
imidlertid vigtigere, at vi i DK bliver enige om hvordan vi vil tagge
cykelstier her i landet. Jeg synes den beskrivelse Jesper Henriksen
kom med i denne tråd for nogle dage siden er særdeles fornuftig, og
det er min fornemmelse at det er hvad de fleste synes. Så vidt jeg kan
se går forskellene i opfattelse mest på det du kalder "skygge-
cykelstier". Jesper skrev "adskilt fra vejen med en rabat (fx en
stribe græs)" .

Selv hælder jeg til efterhånden tll at en stribe græs ikke er helt nok
til at retfærdiggøre at cykelstien markeres som en selvstændig
highway. Måske skal man se på om cykelstien er en del af det
oprindelige vejanlæg, eller om den er anlagt efter vejen er bygget som
et selvstændigt byggeprojekt. Evt. adskilt fra vejen med en grøft.

Mvh,
Morten (mok0)