[Talk-dk] [OpenStreetMap] Claus Hindsgaul sent you a new message

Freek freek_osm at vanwal.nl
Fre Nov 20 12:47:52 GMT 2009

On Friday 20 November 2009 12:30:37 Niels Beck wrote:
> Jeg er som det fremgår tilhænger af
>
> highway-cycleway
>
> eller
>
> cycleway-lane som tillæg til highway-xxx
>
> for at gentage, mener jeg at nogle brugere i Danmark har en opfattelse
> temmelig
> forskellig fra Tyskland og Holland. Er det gangbart? Jeg har ikke fået en
> vurdering af hvorfor det der
> er acceptabelt i Holland og Tyskland ikke skulle være gangbart i Danmark???

Det er ikke hovedpunkten af diskussionen, som jeg ser det. Jeg er for eksempel
ganske enige med dig om hvornår man skal bruge highway=cycleway, men jeg er
fuldstændig uenig med din fremgangsmåde. OSM er en meget åbent projekt --
enhver kan ændre alting -- men det betyder ikke at man skal lave ændringer i
denne omfang uden at tale om det med andre /først/. Det er simpelthen ikke god
"OSM community" etik.

> [...]
> Og jeg gentager, alt hvad jeg har lavet fjerner jeg igen, hvis det bliveer
> konklusioene!

Det er ikke nok -- du skal ikke lave så mange ændringer uden diskussion.

--
Freek