[Talk-dk] osm-dk - 9 nye meddelelser i 2 emner -- samlet

Jesper Henriksen jesper at catnet.dk
Tir Nov 24 07:56:41 GMT 2009

On Thu, Nov 19, 2009 at 03:58:45PM +0100, Morten Kjeldgaard wrote:

> Du er ikke klar til finpusning? Det vil så sige at du har brugt hele
> Københavnskortet som kladde, og i den mellemliggende tid skal det være i en
> elendig stand? WTF?

Enig. Jeg synes også at det er et stort problem at hele
Københavnsområdet er blevet brugt som kladde, og nu ligger
ufuldstændingt hen.

Jeg bruger ofte diverse routningsservices som YourNavigation[1] og
Cloudmade[2] til at planlægge cykelture i ukendt terræn. Men med den
nuværende situation er de ubrugelige. Til eksempel har jeg her[3] spurgt
Cloudmade om en tur på et par 100 meter ned af Buddingevej. Men pga de
ufuldstændige cykelstier kan den ikke finde vej. Rent visuelt ser det
ellers pænt ud.

I hjertet af Lyngby[4] har vi et andet eksempel på hvad jeg vil betegne
som sjusk. Jærgersborggade er blevet markeret som værende en del af
cykelrute 50.  Jeg cykler der hver dag og har aldrig set at den skulle
være en del af en cykelrute. Samme cykelsti var også blevet markeret som
en del af en højre/venstresving forbudsrelation længere oppe af vejen,
hvilket ikke giver nogen mening overhovedet.

1: http://www.yournavigation.org/
2: http://maps.cloudmade.com/
3: http://korturl.dk/70x
4: http://korturl.dk/qfe