[Talk-dk] Forslag til retningslinjer for cykelstier

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Nov 24 12:44:59 GMT 2009

Den 24. nov. 2009 12.06 skrev Anders Lund <anders at alweb.dk>:

> Men det er jo så typisk en asfalteret et- eller to-sporet asfalteret sti "i
> eget trache", altså adskilt fra vejen med en stribe græs, og lejlighedsvis
> et
> lille svinkeærinde. Sådan nogle findes der rigtig mange af herude i
> provinsen
> :)

Her er støder du på en detalje i mit forslag, som måske kan skabe en smule
diskussion i den ellers overvældende enighed, og som jeg lige vil pege på:

Hvis ud læser mit udkast nøje, er "væsentligt at følge vejens forløb"
uddybet med "(svinger uafhængigt af vejen)". En græsstribe falder ikke
automatisk under dette, og er heller ikke svær at forcere. Så hvis I
accepterer mit udkast råt, skal cykelstier adskilt med græsstriber ikke som
tegnes som skyggesti, medmindre der er andre grunde til det ("svinkeærinder"
eller hegn f.eks.).

Dette var med fuldt overlæg fra min side, men jeg vil ikke "snige den
ubemærket ind".
Hvis græsstriber skal udløse skyggestier, skal det fremgå tydeligt (ændres i
udkastet). Skal de det, og hvorfor giver det en bedre kortbeskrivelse?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S