[Talk-dk] Forslag til retningslinjer for cykelstier

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Nov 24 10:27:56 GMT 2009

Den 24. nov. 2009 11.19 skrev Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>:

> Eller, som det er tilfældet flere og flere steder, at cykelstien er lavet
> som et selvstændigt vejprojekt længe efter den oprindelige vej er anlagt.
> Som regel efter det offentlige har opkøbt strimler af folks grunde etc.
>
> I dette tilfælde er det efter min mening helt korrekt at afmærke cykelstien
> separat.

Jeg er ikke helt med. kan du give et eksempel? Hvad udover byggedatoen
adskiller disse cykelstier fra andre? Hvis de ikke følger vejens forløb,
falder de vel under første "bullet", og hvis de følger vejens forløb uden
barrierer, hvorfor bør de så tegnes separat?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S