[Talk-dk] Må vi præsentere: Tranbjerg!

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.au.dk
Man Sep 21 02:56:37 BST 2009

On 20/09/2009, at 14.05, ekl at hjemmebedst.dk wrote:

> Vi kløede på til klokken 12.30, hvor vi fandt et sted at spise. På det
> tidspunkt var det meste af byen faktisk målt op, og en times tid efter
> frokost var vi færdige. Rundt regnet og i gennemsnit, men alligevel.
> stor
> forstad.

For mig var det en super oplevelse at deltage i dette map-party! Og at
resultatet er blevet flot og vellykket, kan alle nu forvisse sig om
ved at klikke ind på Tranbjerg [0] og sammenligne MAPNIK kortet med
NONAME, som ikke er opdateret endnu. Det ser rigtig godt ud når vi får
kortlagt alle veje, stier og grønne områder! Og som Erik skriver, var
det en overkommelig opgave for en mindre gruppe OSM'er at kortlægge en
ret stor forstad.

Blot mangler vi nu et omrids af byzonen, hvilket ville gøre resultatet
komplet. Jeg har lagt mærke til afgrænsningerne findes ved mange andre
byer, men hvorfra kommer de data? Det er jo ikke noget man kan se i
landskabet og måle op med GPS?

Tak for en hyggelig dag til alle der deltog!

-- Morten (a.k.a. mok0)

PS: Freek, it is a very good idea to make a small folder presenting
the OSM project!  I briefly took a look at the german folder like you
suggested. It is really nice, but I feel we could make do with
something a bit less fancy. Given that we don't have money to print
and distribute a brochure, it would be sufficient with something that
everybody could print out on a colour printer and take along when
mapping.

[0] http://osm.org/go/0H9aMfpq-