[Talk-dk] Bing ortofotos til brug for OSM

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Dec 7 07:39:12 GMT 2010

Efter at have taget fat i mine gamle GPX-spor, må jeg give jer ret; grunden
til at mine veje passer bedst med Yahoo er - tadaa - at jeg har justeret
placeringen, af mine traces, så de faldt bedre ind i de eksisterende veje.
Mine "uforfalskede" traces passer klart bedst til Bing-kortet. Så jeg er
begyndt at justere mine gamle bidrag og "naboerne" til Bing. Det ser ud til
at være ret godt placeret, i hvert tilfælde omkring Ørestad.

Og så er det skønt at få nogle nye billeder - specielt i et område som
Ørestad, hvor mange markante bygninger slet ikke optræder på lidt ældre
fotos - og hvor GPS'er kommer til kort blandt de høje huse.

Claus

Den 6. dec. 2010 10.50 skrev Morten Siebuhr <sbhr at sbhr.dk>:

> Fra hvad jeg har prøvet efter med mine traces samt Bing/Yahoo, virker
> Bing umiddelbart noget bedre justeret end Yahoo.
>
> --
> Morten Siebuhr

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81