[Talk-dk] Luftfoto og et lille bitte øb

Tomas Groth tomasgroth at yahoo.dk
Tor Dec 9 23:17:48 GMT 2010

Hejsa

> Lige et øb om luftfoto og mapping. Al ære og respekt for dem der
> sætter sig  ned og mapper landet efter luftfoto, men pas på der er
> mange ting der kan gå  galt, så ret venligst ikke noget der er lavet
> efter gps spor uden selv at  have været ude og se på lokaliteten. Jeg
> kan se at Strib er blevet mappet  efter BING her på det sidste, rigtigt
> fint og rigtigt fint at det er noteret  som kommentar at det er efter
> BING, men der er et par småfejl, som kun kan  rettes med lokalkendskab
> og det må vi lokale så se at få gjort.

Det er mig der har mappet i Strib, Middelfart, Fredericia og omegn udfra Bing de
seneste dage. Jeg håber ikke jeg har lavet for mange fejl... Jeg prøver at holde
mig til at mappe veje i beboelseskvaterer, da det typisk er de veje der mangler
i OSM. Jeg har lidt lokalt kendskab til Fredericia og startede med at mappe der,
og så var det svært at stoppe igen ;)  Hvis du som lokal gerne vil stå for at
mappe området så det bliver korrekt er det helt ok med mig.

Mvh Tomas