[Talk-dk] mapping af bygninger med gårdsplads

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Man Dec 13 10:01:38 GMT 2010

On 12/12/2010, at 19.59, Jens Winbladh wrote:

> En enkelt ekstra ting; gårdspladsen imellem bygningerne ved f.eks.
> en gård kan tagges:
>
> landuse=farmyard

Ifølge billedet på det link du angiver, omfatter landuse=farmyard nu
også bygningerne. Men jeg har egentlig svært at se hvad man skal bruge
det til, for hvordan definerer landmanden selv sin ejendom? Deler man
den op i en grund til personlig brug, og produktionsjord? Hvis ikke
sådant et areal afspejler noget reelt, entydigt, lovgivent eller noget
der kan spores i landskabet eller på imagery, synes jeg ikke det skal
mappes. Det er bedre blot at mappe bygningerne, IMHO.

-- Morten (mok0)