[Talk-dk] Byer og landsbyer

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Dec 17 21:20:34 GMT 2010

Hejsa!

Jeg sad lige og forsøgte at få indtegnet nogle byer/landsbyer i
Himmerland. Der mangler stadig masser af veje, men jeg har ikke en
bil, vejret er ikke lige til at cykle og man kan da få et nogenlunde
omrids ud fra adressepunkterne, finjusteringen må så vente.

Anyway, spørgsmålet er hvordan folk ser på at tagge det?

Jeg har indtegnet et område omkring med landuse=residential og anbragt
et place-punkt ved centrum med town for dem der har en hvis størrelse
og ellers village (city ville jeg umiddelbart bruge på sådan noget som
Aalborg eller Frederikshavn). Jeg synes ikke helt de engelske
anbefalinger på

  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:place

giver superduper meget mening i Danmark. Hvis man følger dem, kommer
man da også til at savne nogle navne som først dukker op når man
zoomer meget ind, på både Mapnik og Osmarender, se f.eks. Hadsund her
(jeg har lige ændret Støvring):

  http://www.openstreetmap.org/?lat=56.804&lon=10.069&zoom=11

Ifølge

  http://kortlink.dk/dst/8gwz

er en "by" en by med over 200 indbyggere og ifølge

  http://da.wikipedia.org/wiki/Landsby

skal der tre gårde i sammenhæng til en "landsby".

Ole