[Talk-dk] Mastedatabase, af interesse?

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Tor Dec 30 18:35:13 GMT 2010

Hej Ole

Du har fuldstændig ret i at det kan være hvilken som helst antenne.

Jeg så helst at det kun var de 'fysiske' antenner der kom med i OSM (ala den
jeg har beskrevet i min sidste mail), idet jeg synes at punkt-data med
gsm-antenner på et hustag eller et vandtårn, når man tit ikke kan se dem i
virkligheden. Derudover vil man nok også bruge data direkte fra
Mastedatabasen, hvis man vil lave noget mashup med antennedata.

MEN, hvis data skulle importeres, så kun man måske tagge således:

man_made=communications_transponder
operator=??? (Ejer)
source=Mastedatabasen.dk
communications_transponder:service= f.eks. GSM etc.

Tags taget fra
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Communications_Transponder

/Jens Winbladh