[Talk-dk] De nye tal - Folketal i danske byer pr. 1. januar efter byer og tid

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Apr 13 17:32:43 BST 2011

On 13/04/2011, at 15.31, Lars Thegler wrote:

> Det lyder interessant, og der er ingen tvivl om at Gwillim Law har
> lagt et imponerende stort stykke arbejde i det. Men inden vi kaster os
> hovedkulds ud i at importere hans data i OSM, skal der lige have
> klarhed over et par ting:
>
> * Jeg checkede hans webside, men jeg kunne ikke lige finde noget der
> ligner licensbetingelser.  Det ligner at han forventer at tjene penge
> på disse data. Hans licens skal være kompatibel med CC-by-SA/ODbL osv
> før vi importerer.
>
> * Er HASC-koder noget der overhovedet bruges af nogen? Vi skal ikke
> [...]

Du har ret, Lars, det er nok lidt overilet at læsse data i OSM blot
for deres egen skyld. Og licensen er måske nok osse lidt tvivlsom,
selvom jeg er sikker på at forfatteren ville være glad for at se sine
data anvendt. Jeg er nok blevet forført  og fascineret af det store
systematiske arbejde, men lad os stille den idé på stand-by.

-- Morten