[Talk-dk] cykler og "highway"="service"?

Emil Tin ZF0F at tmf.kk.dk
Man Aug 1 09:01:52 BST 2011

Hej,

Jeg har lavet et par Rule-based Styles til QunatumGIS for at se på hvor man ifølge tags'ne kan cykle. (Fil vedlagt.) Jeg har fulgt standarden på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions#Denmark

Men hvordan forholder der sig med at cykle på stier/veje der er markeret med "highway="service", og ikke noget om cykler? Fx way med id 26997083, der er tagget med "highway"="service", "service"="parking_aisle", "name="Artillerivej". Så vidt jeg kan se er der mange af disse service ways der er parkeringspladser - men ikke alle.

Når man bruger osmosis til at importere data ind i PostGIS bliver tags gemt i en hstore column. Desværre lader det til at QGIS ikke kan benytte hstore columns? Ærgerligt, da det ville gøre søgninger og styles lettere og hurtigere. I stedet for osmosis har jeg derfor brugt OSM plugin'et i QGIS, det gemmer tags som et tekstfelt,  og  man kan så bruge SQL LIKE til at style baseret på tags.

-Emil Tin

 <<bicycle network.qml>>

Navn: bicycle network.qml
Type: application/octet-stream