[Talk-dk] cykler og "highway"="service"?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Aug 1 10:05:47 BST 2011

Nå det ser ud til at den mangler "highway"="service" access på listen,
reglen er lige som med en villavej/beboelse "highway=residential dvs
grønt lys for cykler

med mindre nogen angiver/tagger fx privat, adgang forbudt - og hvis
det er en service way der går fra motorvej ind på
rasteplads/benzintank område er det logisk nok at så vil cykler ikke
blive navigeret der ud.

De forskellige typer af "highway"="service"
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dservice kan ses her
og dækker over flere ting fx indkørsel til gårde/virksomheder