[Talk-dk] [OpenStreetMap] Gadenavne i Lyngby

Daniel Trads danieltrads at gmail.com
Tir Aug 2 13:52:16 BST 2011

2011/7/28 Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>

> God ide. Som hjælp til diskussionen kan du henvise din kone til dette link
> fra
> Dansk Sprognævn:
>
>  http://www.adresseprojekt.dk/files/DS_Retskriv_Vejnavne.htm
>
> som diskuterer retskrivning af vejnavne.
>
> -- Morten

God side. Jeg har også været inde på
http://oisfixes.beta.iola.dk/rettelser/og kigge lidt og kom lige i
tanke om et par spørgsmål:

1. Hvad gør man hvis kommunen omdøber Ryttergrøftvejen (
http://osm.ter.dk/address_street.php?MunicipalityCode=607&StreetCode=7042)
til Ryttergrøftvej, men _kun_ på noget af vejen? Vejskiltene er kun blevet
opdaterede på den ene side af Egeskovvej:

Den nye: http://www.openstreetmap.org/browse/way/25026884
Den gamle: http://www.openstreetmap.org/browse/way/115984738

Skiltene er cykeltjekket så navnene på vejene er er gode nok. OIS-data siger
bare at der kun er een vej.

2. Jeg haft nogle "røde" adresser på Egehavevej (
http://www.openstreetmap.org/browse/way/123697128). Nu har GPS'en og cyklen
været ude i mudderet og der ingen bygninger, pæle, rør, huller eller andet
der indikerer at her skulle være nogle "adresser". Ren skovbund. Fx
Egehavevej 38. Hvad er egentlig det rigtige at gøre her?

--
Daniel