[Talk-dk] [OpenStreetMap] Gadenavne i Lyngby

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tir Aug 2 14:05:04 BST 2011

On 02-08-2011 14:52, Daniel Trads wrote:

> 1. Hvad gør man hvis kommunen omdøber Ryttergrøftvejen
> (http://osm.ter.dk/address_street.php?MunicipalityCode=607&StreetCode=7042
> <http://osm.ter.dk/address_street.php?MunicipalityCode=607&StreetCode=7042>)
> til Ryttergrøftvej, men _kun_ på noget af vejen? Vejskiltene er kun blevet
> opdaterede på den ene side af Egeskovvej:
>
> Den nye: http://www.openstreetmap.org/browse/way/25026884
> Den gamle: http://www.openstreetmap.org/browse/way/115984738
>
> Skiltene er cykeltjekket så navnene på vejene er er gode nok. OIS-data
> siger bare at der kun er een vej.

Hvilke data taler du om når du siger OIS-data? De data vi har adgang til i
OSM (via geoservicen geo.oiorest.dk) kan godt være forældede med op til et
halvt års tid. Har du kigget på http://ois.dk som vist er det tætteste vi
kommer på real-time data (men under en "nok se men ikke røre" politik).

Men først og fremmest gør man som du allerede har gjort: tagger vejene med
de nye navne. Herefter venter vi på at geoservicen giver os de rigtige
data når vi slår op i området (altså to seperate veje med forskellige
vejkoder) -
http://osm.ter.dk/streets_in.php?lat=55.60164&lon=9.74925&zoom=15&layers=B

Indtil den gør det giver det i mine øjne ikke rigtig mening at gøre mere
ud af sagen. Hvis data er opdaterede på ois.dk er det bare at vente på det
bliver opdateret på Geoservicen. Hvis ikke kan du eventuelt kontakte
kommunen og spørge hvorfor du ikke kan slå Ryttergrøftvej op på ois.dk
(jeg har lige tjekket, og det kan man ikke).

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk