[Talk-dk] Argumenter for at offentlige institutiner kan stole på OSM data?

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Ons Aug 10 11:15:57 BST 2011

En der meget hurtigt kommer til mig er at alt data er et sted, da nu er der
data alle muligesteder.

F.eks. Naturstyrelsens Udinaturen.dk skulle jo have alt om at komme ud i
naturen, men de har jo kun en meget lille det, de enkelte kommuner har hver
deres sæt data, lokale vandreruter, lokale cykle, POI data etc. Så har
f.eks. Vejle deres eget friluftskort, med kun deres data
(link<http://www.friluftskortvejle.dk>
)

Brugerene er jo ligeglade om hvem der ejer hvad etc. de vil bare se alle
de muligheder der findes derude, på f.eks. kort. Og de vil ikke gå alle
mulige/umulige steder hen for at finde den viden.

/Jens