[Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Aug 25 00:57:39 BST 2011

On 25-08-2011 00:12, Ole Laursen wrote:

> O.k., skiftet til MapQuest. Jeg er generelt rystet over hvor dårlige
> querymulighederne i OSM i øjeblikket er, medmindre da man selv sætter
> en server op. XAPI er noget hø, og temmelig ustabilt.

Det virker umiddelbart meget hurtigere nu. Super.

Jeg tror du kan få mere glæde af Overpass APIet, som så dog bliver lidt
mere bøvlet at bruge -
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Overpass_API#Query>. Den tillader i
hvert fald queries på flere tags.

> Du kan søge på navn med en GET-parameter:
>
> http://oisfixes.beta.iola.dk/vejnavn/?navn=Overvejen
>
> Jeg brugte det under test, har lige fikset så den auto-submitter
> søgningen. Og har også udbygget det så man kan give kmn/vej med og så
> vælger den den rigtige vej:
>
> http://oisfixes.beta.iola.dk/vejnavn/?navn=Overvejen&kmn=820&vej=0990

Perfekt - dog ser det ikke ud til den vil vælge vejen automatisk for mig,
fx her:

http://oisfixes.beta.iola.dk/vejnavn/?navn=Holger+Drachmannsvej&kmn=3283&vej=217

> Jeg er selv mystificeret. Jeg har rodet lidt med det nu og indsat
> direkte links, det er forhåbentlig mindre mærkeligt nu, om end stadig
> lidt omstændeligt.

Det virker vældig fint (med de begrænsninger der nu engang er)!

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk