[Talk-dk] Offentlige data & opdateringer af OSM

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Tor Aug 25 17:45:16 BST 2011

" eller er der mere brug for et teknisk værktøj der sammenligner vores
data med osm, og spytter en liste ud med forskelle?"

Jeg ved ikke om Københavns Kommune evt. kan/har overskud til fx at
lave analyse af deres vektordata af vejnettet mod OSM vektordata af
det samme.
 Der var på OSM konference i Østrig i juli måned hvor Angi Voss havde
en undersøgelse af NavTeq mod OSM https://sotm-eu.org/talk?3 for
Tyskland og så i slideshop (PDF filen) gives der nogle hint om at man
har vejnavne/stier op i mod i hinanden i tabeller hhv. NavTeq mod OSM

Vedr. almindelige veje så er jeg overbevist om at OSM har 99,9% af
København med - Stier er jeg lidt mere usikker på dækningsgraden af

Vejlængder etc. for OSM er rimeligt nemt at udregne i fx QGIS -

Vedr. jeres vejnet data har I lister over fx hvilke gader der har fx
brostensbelægning? (eller der kan laves udtræk fra jeres systemer)

Og så tilsidst en stor ros fordi Københavns Kommune har taget intiativ
og viser interesse for hele OSM projektet.

/Søren Johannessen