[Talk-dk] Offentlige data & opdateringer af OSM

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Aug 26 13:33:53 BST 2011

25. aug. 2011 15.08 skrev Emil Tin <ZF0F at tmf.kk.dk>:
> jeg har snakket med IT og Telestyrelse der gerne vil bidrage til en prototype på et værktøj - især hvis det kan anvendes ikke bare af københavn, men mere generelt.
>
> på den anden side står vi og har en behov her og nu, da vi gerne vil bidrage til osm i forhold til cykelruteplanlæggere. hvis flere myndigheder skal involveres kan det let blive en lang og besværlig proces. måske får alle mere ud af vi arbejder mere 'agilt' og afprøver nogle muligheder? eller?

En kommentar fra sidelinjen: jeg vil klart anbefale at tage de mindst
mulige skridt ad gangen og ikke gå kok-amok fra starten af. :)

Med hensyn til indrapportering af fejl til kommunen så har jeg lavet
lidt nu med vejnavne, og har ikke noget mod at udbygge det med nogle
andre fejltyper hvis det giver mening. Det er jo et enkelt system vi
snakker om her, og jeg er sikker på en eller anden her sagtens kan
banke noget tilsvarende sammen den anden vej rundt så en kommune kan
rapportere om nyheder (Esben har jo allerede halvvejs meldt sig :).

Det står nok mest og hænger på lige at få konkretiseret hvad der er
interessant at få fat i, hvordan præcis det skal gøre og om der måske
er noget der kan automatiseres?

En decideret forskelsfindingsalgoritme som Søren Johannessen nævner er
interessant fordi den potentielt kan virke på flere typer data. Men
det er spørgsmålet om det er praktisk gennemførligt? Hvis nogen er
interesseret i at kaste tid (eller evt. sponsorere tid) efter det,
ville der dog være et kæmpe potentiale, tror jeg. Tænk sig hvis man
kunne få et kort hvor man tydeligt kan se forskellen mellem hvordan
kommunen og OpenStreetMap mener verden ser ud.

Ole