[Talk-dk] Hjælp til at eksportere enkelte tags (f.eks. fejltags fra Tagwatch)

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Man Dec 5 17:13:36 GMT 2011

On 05/12/2011, at 14.43, Jens Winbladh wrote:

> Jeg har lavet en import, men nogle fejl i og det er meget lettere at
> have
> en datasæt med fejlene i, istedet for at trække det hele tilbage
> (f.eks.
> http://tagwatch.stoecker.eu/Denmark/En/keystats_landuse.html og MOSE
> eller
> OVERDREV)

Er det virkelig besluttet at benytte danske values i tags? Altså
landuse=mose? Det lyder meget mærkeligt.

Jeg synes det er stærkt betænkeligt at bruge taggen "landuse" til at
beskrive landskabstyper. Den korrekte tag at bruge er "landcover".
"Landuse" indikerer noget menneskeskabt eller et areal der benyttes
til produktion, rekreation el.lign. Landcover er hvad der er på det
område, dvs. i princippet kan en skov (landuse=forest) omfatte flere
forskellige landcover=* områder (f.eks. mose). For de mere
videnskabeligt orienterede kan man sige, at landuse=* knytter sig til
humangeografi, mens landcover=* knytter sig til fysisk geografi.

-- Morten