[Talk-dk] OpenStreetMap data camp i Vejle til marts?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Ons Dec 7 12:48:04 GMT 2011

Hej alle sammen

Andreas Hammershøj og jeg var i Vejle 26. november og undervise. I den
forbindelse kastede Majbritt Thomsen fra VisitVejle et forslag på
bordet. At VisitVejle kunne holde et OpenStreetMap mappingparty  til
foråret 2012 fx marts for alle jer aktive i OpenStreetMap og så er
Dansk Cyklist Forbunds OSM korps også inviteret. Da mange af os aldrig
har set hinanden kunne det da være en kanon god ide at mødes en
weekend.

Det hele er på brainstorm stadiet, men jeg vil høre om der er stemning
for sådan et mapping party? Jeg har lavet et uforpligtende regneark
hvor du kan skrive dig på hvis du kunne være interesseret.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtEEDDn3xy9BdFBSekRpWkFQaU1LOVExMk5QWGFNcVE

VisitVejle skal nok sørge for overnatning og forplejning (lover ikke
fri bar her), det bliver sikkert på campingplads med Wifi
(selvfølgelig).

Ideer kort hvad der kunne ske på på sådan en weekend

lokale borgere - foreninger (cykelklubber, vandrefolk etc) inviteres
til at se hvordan de kan bruge OpenStreetMap fx på GPS'ere SmartPhones
 eller indlejring på egne hjemmesider (måske med tracks henover)
Mapping - sende lokale ud på cykelture og optage GPX tracks i fx
skovområder - uploade disse og så lære dem at indtegne efter.
Workshop for lokale i hvordan man kortlægger i OpenStreetMap.
Ekstremt mapping i Vejleområdet - sådan noget hvor de ældre OSMer i et
par timer viser hvor langt og hvor meget man kan nå.
Måske en gymnasieklasse som led i geografiundervisning kunne inviteres

Da VisitVejle har kontakter til pressen, så kunne OSM ad den vej måske
få mere omtale i medierne.

Kast endelig flere ideer på bordet (også selvom du ikke vil deltage)
hvad der kunne ske på sådan en weekend.

Hvis der er stemning i OSM Danmark communitiet - Så vil vi arbejde
videre med ideen i januar sammen med VisitVejle - Og I hører alle
sammen mere til den tid.

Med venlig hilsen
Søren Johannessen