[Talk-dk] vejnettet i OSM

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tor Dec 22 10:36:09 GMT 2011

Hej Uffe,

Mht. cykelstier, så kørte der en intens diskussion her på listen i
slutningen af 2009. Konklusionen svarer umiddelbart helt til din tankegang,
og blev opsummeret i en vejledning på følgende wiki-side:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Cykelstivejledning

I det aktuelle eksempel er det naturligvis forkert både at have
cycleway=track og separat optegnede cykelstier. Hvis cykelstien er tegnet
ved siden af, bør vejen sandsynligvis have "bicycle=no". Hvad der er den
bedste beskrivelse i situationen må komme an på en vurdering af de lokale
forhold ved hjælp af vejledningen.

Fint, at du gennemgår rundkørsler og åbenlyst fejlagtige ensretninger.
Sidstenævnte kan jo helt ødelægge en ruteberegning.

Claus