[Talk-dk] Flere ortofotos

OIe Laursen olau at hardworking.dk
Fre Feb 18 19:11:52 GMT 2011

Ole Nielsen <on-osm at ...> writes:

> Desuden er jeg mere end tilfreds med at have adgang til Fugro's fotos,
> selvom de har enkelte kvalitetsproblemer hist og her (sære spring og den
> slags). Og for de store byer har vi jo også Bing (hvem har lavet deres
> luftfotos?).

Springene er møgirriterende, men egentlig er det jeg har haft størst
problemer med farverne. Det er ikke så galt i byerne, men i skovområder
er det næsten ubrugeligt, fordi det hele bliver en stor gang grønt i
sort fnidder, f.eks. omkring Rold Skov.

Den anden dag beundrede jeg KMS-luftkortet på (vælg under Kortindhold
i højre top):

http://www.stednavne.info/VisKort/Popupmap.aspx

Så jeg går personligt og håber på at Bing får den slags dækning i
Danmark eller at en eller anden får open source-skovlen under KMS.

Men jo, jeg tror ikke der er nogen der ikke er yderst taknemmelige for
Fugro. Det har allerede gjort en kæmpe forskel.

Ole