[Talk-dk] Changeset kommentarer...

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tor Feb 24 20:34:37 GMT 2011

Jeg bruger history feed ganske meget, og lægger derfor mærke til at
mange forsømmer at lave brugbare kommentarer til changesættet. I mange
tilfælde mangler det fuldstændigt "(None)", og i ligeså mange tilfælde
er det værdiløse kommentarer som:

  * Fugro
  * små rettelser
  * adjustments
  * alignment, buildings, and new ways

osv.  (Hvad er i øvrigt en "lille" rettelse? En rettelse er vel en
rettelse!)

En god changelog kommentar bør indeholde information om HVOR og HVAD,
evt. HVORFOR. Har man benyttet Fugro eller Bing ortofotos, skal det
fremgå af source taggen, ikke af changeset kommentaren, og har man
mappet efter GPS tracks, bør det også fremgå af source taggen.

Changeset kommentaren er den måde man kommunikerer til andre mappere
der arbejder i området hvad man har lavet. Og i øvrigt en selv. Det
kan ikke være særlig nyttigt at se på ens egne edits og konstatere at
der bare står "fix" ved dem allesammen.

Om det er på dansk eller engelsk er efter min mening mindre vigtigt,
men herfra skal lyde en kraftig opfordring til at bruge de 30 sekunder
det tager at skrive en god, informativ kommentar, og så giver det god
karma.

-- Morten