[Talk-dk] Changeset kommentarer...

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Fre Feb 25 10:28:38 GMT 2011

On 25/02/2011, at 08.48, Lars Thegler wrote:

> Og jeg ved godt at detaljerne HVOR og HVAD ikke fremgår direkte af
> history feed, men at gentage det i kommentaren af hensyn til history
> feed, er den forkerte løsning, i stil med tagge for renderen.

Skriver du så heller ikke Subject: når du sender en mail? :-)

Changeset kommentarern skal efter min mening være en kort beskrivelse
af changesettet, på samme måde som Subject: er det for en mail: en
kortfattet præsentation af indholdet. Hader I ikke at få emails hvor
subject er: "Fra mig" ?? :-P

Det er da klart at man kan åbne hvert eneste changeset og undersøge
det, men for at finde ud af hvad der præcist er lavet skal man klikke
sig igennem en lang liste nodes og ways, og kigge på history for hver
af dem, og så er det ikke engang sikkert at man kan hitte hoved og
hale i det.  Typisk er der en lang række slettede og opdaterede nodes
og ways. Det er meget nemmere hvis mapperen f.eks. havde skrevet:

  "Hovedgade i Købstad rettet og rundkørslen er nu rund"

Her er beskrevet både HVOR; HVAD og HVORFOR (rundkørslen var før
kantet).

eller:

  "Skovområde syd for Lilleby skitseret efter Fugro"

Her er Fugro ganske vist nævt selvom den osse (bør) nævnes i source
taggen, men den slag dobbelkonfekt er til tider nødvendigt for at
kommunikere effektivt. Men osse her er der oplysninger om H, H & H.

-- Morten