[Talk-dk] Lidt statistik

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Søn Feb 27 20:19:02 GMT 2011

Her tænkt lidt mere statistisk over dine fine tal.

Når man reducere afstanden mellem adressen og navngiven vej, så fortæller
det en noget om du er i by eller på landet. Altså om afstanden far adressen
og vejen. Dvs. I byen vil du næste altid ramme 100%, da adresserne ligger
helt tæt ved den adressegivne vej. Hvorimod på landet vil man altid ligge
lavt (hvilket kan ses på hvor kraftigt faldet er mellem 500, 250 og 100m),
da adresserne altid ligger langt fra den adressegivne vej.

Derfor foreslår jeg om du ikke kan lave en kolonne med postnummer, hvor der
gives en procent sats for forholdet mellem totale antallet af adresser i et
postnummer og adresser med en korrekt navngivne vej tilknyttet.
Altså uden nogen afstand.
-giver det mening.

Ellers helt fantastik statistik.

Hvordan får du den genereret?