[Talk-dk] Lidt statistik

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Man Feb 28 19:32:11 GMT 2011

On 28/02/2011 09:45, Søren Due Jensen wrote:
> Men hvad gør man i situationer hvor adressenoderne ikke er "korrekte" ?
>
> Eksempelvis området Græsvænget - bl.a.
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/976425422
> Det er et område, hvor år tilbage er lavet lokalplan og planlagt bygning
> af ca 25 andelsboliger - Byggefirmaet er svjv gået konkurs, og området
> er i praksis en brakmark - med græs der ikke er slået i flere år.... Der
> er aldrig nogensinde lavet vej i området, og at mappe ind der giver ikke
> mening...

Lade dem være. Adresserne eksisterer i systemet, husene mangler bare. Et
af mange projekter, der snublede over finanskrisen! Har selv et eksempel
fra Juelsminde (Lindehaven), der heller ikke er kommet længere end
græsmarksstadiet.

> Derudover har jeg http://www.openstreetmap.org/browse/node/955931758
> ,http://www.openstreetmap.org/browse/node/927569822
> <http://www.openstreetmap.org/browse/node/927569822>
> og http://www.openstreetmap.org/browse/node/947672527
>
> Tre adresser der alle ligger meget langt fra de reelle veje - jeg er
> overbevist om at disse tre noder har forkerte koordinater (har checket
> på ois.dk - de ligger også forkert der)
>
> Hvad gør man med sådanne adressenoder - den nemme løsning her og nu er
> at slette noderne, men er det hensigtsmæssigt ?

Jeg falder også af og til over noder, der ligger på besynderlige steder
langt ude på landet og uden vejforbindelse til den vej, de har navn
efter. Der er som regel ingen synlige bygninger på Fugro.

Et lidt andet problem:
Hvad gør I med adresser, der åbenlyst er blevet ofre for et for kort
indtastningsfelt? Nogle eksempler: "Kaptajn Bertelsensv" i 7120
Bredballe, "Borgm Madsens Gade" og "Windfeld-Hansens Gd" i 7100 Vejle,
"K Nielsens Koloni" ved 7130 Juelsminde (K står for Karl).

Ole