[Talk-dk] Lidt statistik

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Man Feb 28 22:09:18 GMT 2011

On 28-02-2011 22:11, Michael Andersen wrote:
> Jeg er heller ikke ret vild med de der underlige vejforkortelser man ser mange
> steder.

Principielt enig, MEN det er nu engang det officielle vejnavn som det
optræder i den officielle database over veje.

Jeg mener vi bør en gang for alle beslutte hvordan vi håndterer dette
problem. Jeg tror umiddelbart de fleste er enige i at der er værdi i at
have begge udgaver i databasen - og reelt er det vel et meget lille
problem. Jeg foreslår en kort diskussion og en afstemning, evt. kunne vi
gøre det på wikien. Jeg ser følgende muligheder - med eksemplet "Gl
Århusvej" som er værdien der står i OSAK:

name=Gl Århusvej
alt_name=Gammel Århusvej

name=Gammel Århusvej
alt_name=Gl Århusvej

name=Gammel Århusvej
short_name=Gl Århusvej

name=Gammel Århusvej
official_name=Gl Århusvej

Altså reelt to valg:
- Enten bruges navnet fra OSAK som name eller ej.
- Hvis ikke, skal der vælges et andet tag at sætte det til

Jeg er selv tilhænger af første forslag (og har hvis jeg husker ret brugt
den et par steder), men hvis bare vi da kan nå frem til en beslutning og
tagge ensartet ville det være rart - jeg skal gerne tagge anderledes også :-)

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk