[Talk-dk] stednavne (og =?iso-8859-1?q?=F8er?=)

Anders Lund anders at alweb.dk
Ons Jan 5 09:43:58 GMT 2011

On Onsdag den 5. januar 2011, Johnny Rose Carlsen wrote:

> Jep, jeg kastede mig over Femø, der er stadig en del at tage fat i.
>
> http://osm.org/go/0NQPIDMT-

Det ser nu ret flot ud når alting er noget :)

> Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal kalde grønne områder som
> ikke er parker eller skove, men lidt en mellemting. Der er græs, buske,
> træer og andet natur. Ligenu er de sat til natural=scrub, men jeg er
> ikke sikker på det er korrekt.

Jeg har selv brugt natural=scrub nogle steder hvor det der er er "krat"  eller
"hegn", og det er vel ikke helt fint, da disse ikke er natur. Men jeg har ikke
kunnet finde nogle tags for det.

Men hvis områddet er "rå natur" - altså uplejet, er scrub da vist fint nok.
Direkte oversat betyder scrub vel busk eller buskads?

Der er også "barrier=hedge", som ifølge wikien[1] kan bruges til at markere
hegn mellem marker.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:barrier=hedge

--
Venlig hilsen,