[Talk-dk] stednavne (og øer)

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Jan 5 17:22:10 GMT 2011

On 05/01/2011, at 14.24, Anders Lund wrote:

> Jeg synes landcover lyder interressant, men hvad er forskellen fra
> sufrace?
> Man kan bruge surface for områder, fx dele af en park, og det er
> måske fint at
> bruge til campingpladser.

Ideen er at lade "surface" gå tilbage til dens oprindelige betydning,
nemlig til at beskrive overfladen af veje, stier osv. Dette at angive
f.eks. surface=trees eller surface=rocks på et areal virker lidt søgt
og underligt med mindre man forestiller sig at det pågældende område
er tapetseret med et millimeter-tyndt 2-dimensionalt mønster af træer
eller klipper :-)

-- Morten