[Talk-dk] teknik ved tagging af landuse især landuse=farmland

Jesper F jesperfjoelner at hotmail.com
Lør Jan 8 13:06:00 GMT 2011

A)
Når jeg tagger landuse, fx landuse=farmland har jeg hidtil blot fx oprettet et rektangulært område med egne nodes, hvor området fx ligger mellem 4 highways.
Men man kan også oprette dette så landuse=farmland deler nodes med de omkringliggende highways.
Hvad er mest korrekt?

B)
I øvrigt: Danmark har store sammenhængende områder med landuse=farmland.
Hvor store skal disse taggede områder være? jeg har tænkt på om det var mere korrekt og håndterbart, hvis man simpelthen taggede hver mark for sig fx fra Fugros billeder (jeg ved godt at det kan være ændret steder osv).
Altså lidt som jeg har gjort her
http://www.openstreetmap.org/?lat=56.52348&lon=10.18792&zoom=15&layers=M

Men man kan også tagge større områder, hvor der går veje på tværs osv.
http://www.openstreetmap.org/?lat=56.4198&lon=10.00905&zoom=15&layers=M
men det er egentlig noget upræcist, i det vil andre landuse-typer som burde ligge ind i området også fx landuse=farmyard m.fl.
Så jeg tror mest på den først metode hvor hver enkelt mark optegnes. Hvad siger I?

/ Jesper Fjølner