[Talk-dk] Så skete det der ikke måtte ske

Kim Foder kim at foder.dk
Man Jul 18 21:30:44 BST 2011

Hej

I gennem nogen tid har jeg set hvordan en eller flere brugere ukritisk
har modificeret mine og andres mappings i det syd og sydvest fynske,
både GPS og Fugro baserede.

Ændringerne er nærmest totale, ikke mange noder forbliver urørt, og det
gjorde mig lidt mistænksom, nogen fejl vil der jo være, og de skal
naturligvis rettes, men dette ser ud som at nogen har travlt med at
tilrette alt efter Fugro.

Jeg har i dag opdaget at noget kyststrækning, som jeg har kortlagt, er
blevet ændret så faconen (ikke positionen) stemmer overens med den på
Fugro's billeder, men ikke med de faktiske forhold i dag.

Jeg har skrevet følgende til den (Hjart) der har ændret nettop dette
track :

-----8<------
Jeg kan se at du har travlt med at ændre på kortet i det sydfynske.

Jeg er ret imponeret over det store arbejde du lægger i kortet, desværre
har jeg også noteret du har den indstilling at Fugro luftfotos er
rigtige, og har valgt at ændre lokale mapperes arbejde, på trods af
Fugro billederne bevisligt ikke er mere nøjagtige end en fornuftig GPS,
og at man derfor ikke bør ændre på tracks der er baseret på GPS, ud fra
Fugro, uden at de indeholder større fejl !

Fugro billederne er fra 2005 og meget er ændret siden da.

Jeg har med bekymring set hvordan du har foretaget fladedækkende
ændringer både i områder hvor jeg har brugt måneder på at kortlægge, og
hvor jeg allerede har kortlagt ud fra Fugro, men har indtil nu ikke sagt
noget da du trods alt har rettet et par fejl som jeg kendte, men ikke
har haft tid til at køre ud og kortlægge.

Men nu kan jeg se at du har ændret nogle af mine kortlægninger fra det
korrekte nuværende til de forhold der var gældende i 2005, hvorfor jeg
må bede dig stoppe med de generelle ændringer af andres arbejde i
områder hvor du ikke er selv stedkendt.

Kim

Pågældende har endnu ikke reageret, men jeg sendte også først mailen i
eftermiddags. Nu spekulere jeg så på, hvad jeg gør hvis der ikke er
nogen reaktion ?

Vi kan jo ikke bare føre alt hvad han har foretaget sig tilbage, han har
lagt et stort arbejde i det, og har har da også rettet et par fejl i det
jeg kender til, men der er også introduceret nogle nye fejl, og alt
efter hvor mange det bliver til når jeg får gennemgået materialet, vil
jeg nødigt skulle lægge det hele ind igen ?

Kim