[Talk-dk] OSM cykeldata - tags og SQL-queries?

Emil Tin ZF0F at tmf.kk.dk
Fre Jul 22 11:38:23 BST 2011

Hej,

Her på Cykelsekretariatet på Khb kommune er vi i gang med at opdatere vores data over cykelinfrastrukturen i København, og vil gerne lægge data ud når de er klar, så OpenStreetMap kan bliver endnu bedre.

I den forbindelse vil jeg gerne lave nogen sammenligninger mellem OSM og de data vi har. Jeg har derfor hentet OSM data og åbnet dem QuantumGIS og/eller GeoMedia, som vi bruger til at redigere vores egne data.

Men jeg har brug for at sortere efter de steder (ways) man ifølge OSM kan cykle. Der er en række forhold man bør tage højde for; motorveje, ensretning, 'dismount', kun forgængere, etc.

Er der nogen der har et forslag til hvilke tags man skal se på, og hvordan en SQL query kunne se ud?