[Talk-dk] Parker som multipolygon

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tor Jun 16 12:47:34 BST 2011

Hej,

Jeg har bemærket at omridset af Zoologisk have i København og Frederiksberg
Have er opbygget på en (for mig) lidt besynderlig måde.
Begge parker er defineret som multipolygoner, der er samlet af adskillige
enkelt-ways (ikke aflukkede områder). I Frederiksberg Have er søer og
vandløb klippet ud af parkens multipolygon. Nogle af disse ways er markeret
som park med navn, men enkelte er helt uden tags.

Umiddelbart ser det for mig ud som om at der er tegnet til en renderer, som
muligvis ikke har vist vand "ovenpå" en park. Så snart resultatet "så" o.k.
ud, har det vist været ligegyldigt, hvad polygonerne var konstrueret fra.

Bør dette laves om, eller er der en pointe, jeg har overset?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup