[Talk-dk] GPS dataloggere

Jeff Huntington jeff.huntington at tdcadsl.dk
Tir Jun 21 21:35:38 BST 2011

Jeg tænker, at der er nogen på listen, der kan hjælpe med rådgivning om valg
af GPS udstyr. Til efteråret skal jeg til Uganda og Nepal for at kortlægge
beliggenheden af og vejene/stierne til nogle landsbyer i de 2 lande. Det er
for en lille dansk NGO, www.trianglen.nu - og også selv for at få nogle
oplevelser! Til dette formål har jeg brug for noget andet end min iPad,
bl.a. fordi jeg kan være uden adgang til elnettet nogle dage ad gangen.
Kravene, som jeg imiddelbart kan komme i tanke om, er:

- robust
- pålidelig
- lav vægt/størrelse
- stor hukommelse
- stor batterilevetid/mulighed for at skifte batteri
- fornuftig pris

Høj præcision/følsomhed er ikke det allervigtigste i denne sammenhæng, men
det kunne selvfølgeligt være rart til andre formål, når jeg nu har købt
dyret.

Nogen med ideer/forslag? - også gerne til krav, som jeg ikke har tænkt på!

Jeff Huntington