[Talk-dk] GPS dataloggere

Ivar Madsen lists.openstreetmap.org at milli.dk
Tir Jun 21 22:09:50 BST 2011

Tirsdag den 21. juni 2011 22:35:38 skrev du:
> Jeg tænker, at der er nogen på listen, der kan hjælpe med rådgivning om
> valg af GPS udstyr. Til efteråret skal jeg til Uganda og Nepal for at
> kortlægge beliggenheden af og vejene/stierne til nogle landsbyer i de 2
> lande. Det er for en lille dansk NGO, www.trianglen.nu - og også selv for
> at få nogle oplevelser! Til dette formål har jeg brug for noget andet end
> min iPad, bl.a. fordi jeg kan være uden adgang til elnettet nogle dage ad
> gangen. Kravene, som jeg imiddelbart kan komme i tanke om, er:
>
> - robust
> - pålidelig
> [...]

Jeg vil forslå en Garmin outdoor, personligt er jeg til touchscreen, og så
hedder det
Oregon eller Dakota 20, begge kan  logge 10.000 punkter.
Oregonen kan sættes til at logge en gang i sekundet. Formoder at Dakota'en
også kan.

Af batterier kan anbefales Eneloop XX 2500 mAh.

Efter sigende, så kan sådan to, holde Oregonen kørende i 9 timer mener jeg
helt bestemt at det var han skrev, men jeg kan ikke lige finde indlægget :-(

En Oregon er rapoteret tabt, således at den ramte en skarp sten med displayet,
Zagg beskyttels hinden fik nogle grimme mærker, men da han fjernede den, så var
displayet 100% intakt.

--

Med venlig hilsen

Ivar Madsen