[Talk-dk] Et lille pip om Fugro

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tir Mar 1 12:45:42 GMT 2011

Esbern Snare <esbensnare at ...> writes:
> Så kan du jo tage Mariager bagefter

Det tager jeg som en udfordring. :)

Hvis du er i området og er typen der godt kan li' en god gå-/cykeltur,
så kunne det være fedt med nogle flere GPS-spor i Rold Skov. Fugro
fungerer ikke så godt der. Vejret er måske ikke det bedste lige nu,
men mon ikke snart foråret er på vej.

> Der hvor jeg mener
> man skal stoppe op et kort øjeblik er hvis gps sporene slet ikke
> passer med luftfotoet og man ikke selv kender lokaliteten, det kan jo
> sagtens være gpssporet der er forkert, men tjek det inden man
> kritiktløs retter efter Fugro.  f.eks. kystlinier som på OSM i Danmark
> ikke er særligt gode., ret til efter luftfoto hvis der ikke er et gps
> spor og dobbeltjek hvis der er et gpsspor og det ikke passer med
> Fugro. Andre steder hvor det kan glipper er (cykel)stier, skove,
> vandløb, bymidten (Fugro er fra en periode hvor kommunerne stadig
> [...]

Helt klart. Husk at rette source-tagget på rentegnede kystlinjer så den
ikke står på den der "PGS (could be inaccurate)".

Ole