[Talk-dk] Et lille pip om Fugro

Martin List-Petersen martin at list-petersen.dk
Tir Mar 1 19:12:41 GMT 2011

On 01/03/11 16:14, Claus Hindsgaul wrote:

> Godt med nogle nuancer. Det er ikke sådan at man "aldrig" skal rette på spor
> lavet med GPS ud fra luftfoto - men man skal gøre det med ekstra omtanke.
>
> Jeg er også tilhænger af at tilføje veje ud fra luftfoto, hvor man ikke har
> andre kilder. Og her er det efter min mening helt o.k. at nøjes med at
> tilføje de oplysninger, men med rimelig sikkerhed kan se. Hvis man ikke er
> sikker på et vejnavn, så skal man heller ikke tilføje et - og man har
> alligevel bidraget med ny information til kortet.
>
> Vi skal da være glade for de ret troværdige oplysninger, vi trods alt kan få
> [...]

Absolut. Der er ingen problemer at tilføje veje, bygninger etc. baseret
på luftfoto. Man skal bare have helst to eller 3 gps spor, som man kan
calibrere efter, så passer resten sku' også.

Det hjælper tydeligvis, hvis man har lokal kendskab til området eller
har været der. Nogle steder er det jo ikke så nemt at få et akkurat gps
spor, så hvis man har nogle på andre veje deromkring, som man er sikker
er akkurat, så går den lige så godt.

Med venlig hilsen,
Martin List-Petersen