[Talk-dk] Et lille pip om Fugro

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Mar 1 16:14:07 GMT 2011

Den 1. mar. 2011 13.33 skrev Martin List-Petersen <martin at list-petersen.dk>:

> Vel. De retningslinier skal faktisk anvendes for alt luftfoto. Bing har

Godt med nogle nuancer. Det er ikke sådan at man "aldrig" skal rette på spor
lavet med GPS ud fra luftfoto - men man skal gøre det med ekstra omtanke.

Jeg er også tilhænger af at tilføje veje ud fra luftfoto, hvor man ikke har
andre kilder. Og her er det efter min mening helt o.k. at nøjes med at
tilføje de oplysninger, men med rimelig sikkerhed kan se. Hvis man ikke er
sikker på et vejnavn, så skal man heller ikke tilføje et - og man har
alligevel bidraget med ny information til kortet.

Vi skal da være glade for de ret troværdige oplysninger, vi trods alt kan få
fra luftfotos uden at være på stedet.

Claus

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81