[Talk-dk] Afklaring vedr. brug af stamdataregisterdata for vindmøller fra Energistyrelsen

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Man Mar 7 19:21:33 GMT 2011

On 07/03/2011, at 19.56, Jens Winbladh wrote:
> -      data må ikke benyttes til markedsføring
>

> Hvad siger I til det - er det godkendt til import?
>
> Personligt har jeg lidt et problem med linjen om markedføring.

Det er samme problematik som gjorde, at den såkaldte "4-clause BSD"
licens blev forladt, og under alle omstændigheder ikke kan betragtes
som "fri", og uden at være ekspert vil jeg mene at den er i strid med
både CC-BY-SA og ODbL. Det er en åndsvag klausul som i praksis ikke
har nogen reel effekt andet end at forhindre at data kan distribueres
af andre end rettighedshaverne. Der er læssevis af diskussioner og
argumenter mod "advertising clause" at finde på nettet, hvis man gad
kunne man tage diskussionen op med Energistyrelsen.

Men kort sagt, nej, vi kan ikke importere disse data... desværre.

-- Morten