[Talk-dk] OSM-Danmark nu med i et Landmåler speciale i Horsens

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Tor Mar 10 14:00:25 GMT 2011

Hej

Undertegnet er blevet kontaktet af 3 specialestuderende fra Kort- og
landmålertekniker studiet om jeg ville være ekstern vejleder i deres
speciale om cykelruter, hvor de vil bruge OSM data.

Jeg har takket ja, og har haft de første møder om hvad OSM er og hvad det
kan bruges til. De havde ikke det store vide om OSM, men at studiet ikke ved
særligt meget om OSM i det hele taget.

Projektet kort: De vil lave cykelrute (web) kort vha. OSM data og der skal
kunne routes på det udfra cykel prioriteter. De ved ikke meget op webGIS,
men de lærer det hurtigt. De vil bruge OpenLayer og OpenRouteService. De har
fået geodata fra Dansk Cykel Forbund, som de formodenligtvist vil importerer
i OSM (hvis hele licens helvede vil det).
De skal være færdige i slutningen af maj, med et produkt.

Hvis der er nogen derude, der ved meget om OpenRouteService etc. så sig til
(da det vil hjælpe deres projekt en del)

Skal desuden også op og holde et foredag om OSM for underviserne og nogle af
de studerende. Så vi kan få udbredt OSM så meget som muligt.

De er alle meget imponeret over OSM og dens detaljegrad (nogen steder) og at
se konceptet crowedsourcing in aktion.

Mvh
--
*Jens Winbladh*