[Talk-dk] OSM-Danmark nu med i et Landmåler speciale i Horsens

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Mar 11 13:40:37 GMT 2011

Jens Winbladh <jens at ...> writes:
> De har fået geodata fra Dansk Cykel Forbund, som
> de formodenligtvist vil importerer i OSM (hvis hele
> licens helvede vil det).

Sejt! Men den her del lyder specielt interessant. :) Drejer det sig
om GPS-traces eller måske ruter? Efterhånden som vi får tegnet veje på
rundt om, kan man jo færdiggøre en del af ruterne.

I det nordjyske har jeg benyttet mig lidt af Søren Johannessens data som
han har fået VisitNordjylland til at frigive:

  http://www.microformats.dk/2010/06/06/

De er både brugbare som GPS-spor og til at finde ud af hvor ruten
egentlig går (for skrivebordskartografen). Forleden fik jeg koblet et
ordentligt stykke af Østkystruten på, den var blevet oprettet som en
separat relation oppe i Vendsyssel.

Ole