[Talk-dk] landsbyer landuse place

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Man Mar 21 17:17:39 GMT 2011

Den 18-03-2011 15:34, Esbern Snare skrev:
> Davs
>
> Når man mapper en (lands)by, så kan jeg se der er to metoder.
>
> 1: ramme ind og tagge landuse: residential  og tagge name: byens navn
>
> 2: ramme ind og tagge landuse:residential + ny node med tagget place:
> f.eks. Village eller Hamlet og name: byens navn
Den "rigtige" må vel være 2, for hvad hvis byen ikke udelukkende er
residential, men også commercial, eller industrial, eller railway, osv..
Derfor ser jeg place som den konsekvente tagning på en by. Der kan vel
også findes residential landuse udenfor byer?

Der er dog ikke noget til hinder for, hvis byen kun består af
residential, at knytte place tagget på sammen med landuse. Place må
nemlig gerne være et area.

Hilsen
Esben